سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اللهم صلی علی علی بن موسی الرضا المرتضی
 
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 86 دی 23 توسط خادم الرضا | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

ابن عباس می گوید: خدمت پیامبر (صلی الله علیه و آله) از فارسیان، سخن به میان آمد، آن حضرت فرمود: اهل فارس (ایرانیان) جمعی از ما اهل بیت هستند.

ابن عباس می گوید: زمانی که پرچم های سیاه به سوی شما روی آورند، فارسیان را گرامی بدارید، زیرا دولت شما با آنهاست.

در روایات از مردم ایران و اهالی قم به عنوان یاوران مهدی (عجل الله تعالی) که گرد قائم آل محمد جمع می شوند و با حضرت قیام می کنند، نام برده شده است.

در روایات از مردم قم به عنوان یاوران مهدی (عجل الله تعالی) و کسانی که برای گرفتن حق اهل بیت (علیهم السلام) قیام می کنند، نام برده شده است.

عنوان  بصری می گوید: امام صادق (علیه السلام) به من فرمود: آیا می دانی، چرا قم را قم نامیده اند. گفتم: خداوند و رسولش و شما بهتر می دانید، فرمود: قم را بدین جهت به این اسم نامیدند که اهل آن گرد قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله) جمع می شوند و با حضرتش قیام می کنند و در این راه پایداری از خود نشان می دهند و آن حضرت را یاری می کنند.

صادق آل محمد (صلی الله علیه و آله) در روایت دیگری در این باره می فرماید: خاک قم، مقدس است و اهل قم از ما و ما از آنان هستیم. ستمگری قصد بد به آن نمی کند، مگر اینکه در کیفر او تعجیل می شود.

البته این تا زمانی است که به برادران خود خیانت نکنند و اگر چنین کردند خداوند، ستمکاران بدکردار را بر آنان مسلط می کند، اما مردم قم، یاران قائم ما و دعوت کنندگان به حق ما هستند. آنگاه امام (علیه السلام) سر به آسمان بلند کرد و چنین دعا فرمود: خداوندا آنان را از هر فتنه ای حفظ فرما و از هر هلاکتی نجات بخش.

روایاتی که درباره شهر قم گفته شد، تا اندازه ای نقش ایرانیان را، پیش و هنگام ظهور مهدی موعود (عجل الله تعالی) روشن می سازد، ولی با کمی دقت در سخنان معصومین (علیهم السلام) به این نتیجه می رسیم که آنان، نسبت به ایران و مردم آن توجه خاصی داشتند و در موقعیت های مختلف از نقش آنان در یاری رساندن به دین و زمینه سازی برای ظهور مهدی (عج) سخن گفته اند.

ابن عباس می گوید: خدمت پیامبر (صلی الله علیه و آله) از فارسیان، سخن به میان آمد، آن حضرت فرمود: اهل فارس (ایرانیان) جمعی از ما اهل بیت هستند.

هنگامی که از موالی یا اعاجم، نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله) یاد شد، حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمود: سوگند به خدا که من به آنان بیش تر از شما اطمینان دارم.

ابن عباس می گوید: زمانی که پرچم های سیاه به سوی شما روی آورند، فارسیان را گرامی بدارید، زیرا دولت شما با آنهاست.

روزی اشعث به علی (علیه السلام) با اعتراض گفت: ای امیرالمومنین، چرا این عجم ها پیرامون تو گرد آمده، بر ما پیشی گرفته اند. حضرت خشمگین شد و در پاسخ فرمود: چه کسی مرا مغرور می دارد که در مقابل این آدم های بزرگ جثه بی خیر که هر کدام از آنان چون درازگوش بر بستر خود می غلطتند و به خاطر آوازه و فخر فروشی از قومی روی گردان می شوند، آیا به من فرمان می دهید تا آنان را از خود دور سازم.

هرگز، من آنان را کنار نمی زنم تا از جاهلات گردم. سوگند به خدایی که دانه را شکافت و آفریدگان را آفرید، آنان برای بازگرداندن شما به دین اسلام، با شما به نبرد برمی خیزند، چنان که شما برای اسلام آوردن در میانشان شمشیر کشیدید.
منبع:
کتاب نشانه هایی از دولت موعود نوشته نجم الدین طبسی.




...

درباره وبلاگ

خادم الرضا کبوتر امام رضا
beheshte_samen@yahoo.com
آخرین مطالب
آرشیو
پیوند ها
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
کل بازدید : 210734
بازدید امروز :7
بازدید دیروز : 16
تعداد کل پست ها : 57
لوگو دوستان
حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
یه دختره تنها
حاج احمد متوسلیان
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
طلوع مهر
رایة الهدی
امکانات جانبی

Eydad Productions