سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اللهم صلی علی علی بن موسی الرضا المرتضی
 
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 86 دی 23 توسط خادم الرضا | نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

ابن عباس می گوید: خدمت پیامبر (صلی الله علیه و آله) از فارسیان، سخن به میان آمد، آن حضرت فرمود: اهل فارس (ایرانیان) جمعی از ما اهل بیت هستند.

ابن عباس می گوید: زمانی که پرچم های سیاه به سوی شما روی آورند، فارسیان را گرامی بدارید، زیرا دولت شما با آنهاست.

در روایات از مردم ایران و اهالی قم به عنوان یاوران مهدی (عجل الله تعالی) که گرد قائم آل محمد جمع می شوند و با حضرت قیام می کنند، نام برده شده است.

در روایات از مردم قم به عنوان یاوران مهدی (عجل الله تعالی) و کسانی که برای گرفتن حق اهل بیت (علیهم السلام) قیام می کنند، نام برده شده است.

عنوان  بصری می گوید: امام صادق (علیه السلام) به من فرمود: آیا می دانی، چرا قم را قم نامیده اند. گفتم: خداوند و رسولش و شما بهتر می دانید، فرمود: قم را بدین جهت به این اسم نامیدند که اهل آن گرد قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله) جمع می شوند و با حضرتش قیام می کنند و در این راه پایداری از خود نشان می دهند و آن حضرت را یاری می کنند.

صادق آل محمد (صلی الله علیه و آله) در روایت دیگری در این باره می فرماید: خاک قم، مقدس است و اهل قم از ما و ما از آنان هستیم. ستمگری قصد بد به آن نمی کند، مگر اینکه در کیفر او تعجیل می شود.

البته این تا زمانی است که به برادران خود خیانت نکنند و اگر چنین کردند خداوند، ستمکاران بدکردار را بر آنان مسلط می کند، اما مردم قم، یاران قائم ما و دعوت کنندگان به حق ما هستند. آنگاه امام (علیه السلام) سر به آسمان بلند کرد و چنین دعا فرمود: خداوندا آنان را از هر فتنه ای حفظ فرما و از هر هلاکتی نجات بخش.

روایاتی که درباره شهر قم گفته شد، تا اندازه ای

ادامه مطلب...


...

درباره وبلاگ

خادم الرضا کبوتر امام رضا
beheshte_samen@yahoo.com
آخرین مطالب
آرشیو
پیوند ها
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
کل بازدید : 210700
بازدید امروز :16
بازدید دیروز : 10
تعداد کل پست ها : 57
لوگو دوستان
حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
یه دختره تنها
حاج احمد متوسلیان
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
طلوع مهر
رایة الهدی
امکانات جانبی

Eydad Productions