سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اللهم صلی علی علی بن موسی الرضا المرتضی
 
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88 اردیبهشت 17 توسط خادم الرضا | نظر

 بسم الله الرحمن الرحیم

همراه با "احمدی نژاد" در "خط امام(ره)"


ایرنا: با بررسی تفکر دکتر محمود احمدی نژاد میتوان چنین گفت که وی در شرایطی در تطابق کامل با خط امام (ره) حرکت کرده که بسیاری از مدعیان کنونی ،علیرغم ادعاهای ظاهری تناسب چندانی با خط امام (ره) ندارند و در برخی مواضع، در مقابل روش و منش امام (ره) عمل کردهاند.

مقدمه

یکی از معیارها و شاخصهایی که رییس جمهوری اسلامی ایران باید از آن برخوردار باشد اعتقاد و التزام به آرمانها و اندیشهها و مواضع سیاسی و اجتماعیِ بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است. نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه ارکان وجودی آن، هرگز هویت و جهتی مستقل از تفکر اسلامی و انقلابیِ بنیانگذار خود نداشته و ندارد و لذا نمیتوان کسی را بر کرسی مدیریت اجرایی کشور مشاهده کرد که پیامهای دینی و سیاسی و جهانی ایشان را درک نکرده، یا در توجه به آنها سستی به خرج میدهد. امام راحل (ره)، اسلامشناس و فقیهی بزرگ، عارفی سالک و سیاستمداری تیزبین و ژرفاندیش بود که میتوان و بایستی با دقت و تدبر در مجموعه نقطه­نظرات و مواضع و عملکردهای گوناگون وی، نموداری رسم کرد و خطمشی روشن و نظاممندی از آنها استتناج نموده و مبنای عمل اجتماعی قرار داد. ما به این خطمشی، اصطلاحاً «خط امام (ره)» میگوییم. در واقع، خط امام (ره)، خط حرکت انقلاب اسلامی به سوی تحقق آرمانهای ملی و جهانی خود است؛ همچنانکه مقام معظم رهبری (مد ظله) خلف صالح و پیرو راستین خط امام (ره)، در این باره میفرمایند:

«ما همان سیاستهایی را که امام بزرگوار با الهام از متن اسلام و قرآن، به انقلاب اسلامی و به ملت ایران تعلیم داد و آن خطی را که او ترسیم کرد، دنبال میکنیم و علاج گرفتاریها و مشکلات خودمان را در دنبال کردن این راه میدانیم؛ درست نقطه مقابل آنچه که دشمنان اسلام قصد دارند آن را در ذهنها جا بیندازند و در فضای ذهنی اعلام کنند».[1]

حال اگر در فضای سیاسی و انتخاباتی کاوش کنیم گروهها و افرادی را میبینیم که به صرفِ ادعایِ «در کنار امام (ره) بودن» و یا ادعای «حمایت امام (ره) از فلان فعالیت اجراییشان»، از خط امام (ره) دم میزنند و از مقایسه و تطبیق همهجانبه و قاعدهمندِ خود با شاخصها و موازین «خط امام (ره)» دوری میجویند. اینها در نظر و عمل از باب «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» و به لطایفالحیل هرمنوتیکی، برخی از نظرات و مواضع امام (ره) را که میتواند در راستای منافع حزبیشان قرار گیرد مورد پذیرش قرار داده و آنچه را که نمیپسندند وا میگذارند.
به نظر میرسد راه منصفانه و علمی این است که در تفسیر اندیشههای امام راحل (ره) با یک نگاه روشمند و «کل­نگر»، همه مکتوبات و سخنرانیها و برخوردها و رفتارهای ایشان را به مثابه یک نظام فکری و رفتاری اسلامی ملاحظه کرد و از تحمیل پندارها و باورهای خویش، به اندیشههای وی و تحریف آن خودداری نمود. در چنین فضایی است که درک خط امام (ره) و مشاهده آن راه روشن، سهل و دستیافتنی خواهد شد.

شاخصهای «خط امام (ره)»

در یک نگاه گذرا میتوان گفت که امام (ره) دارای چند ویژگی مهم و اساسی بودند که به ایشان امتیاز ویژهای در جهان امروز بخشیده بود و پیروان حقیقی خط امام (ره) بایستی این درسها را بیاموزند و این ویژگیها را در وجود خود به وجود آورند و پرورش دهند تا بتوانند در خط امام باشند:

الف ـ اسلامخواهی در همه عرصههای حیات: ویژگی نخست و محوریِ بنیانگذار انقلاب اسلامی، اعتقاد به اسلام به عنوان راه نجات بشر از بدبختیها، و الگوی نوینِ زندگی فردی و اجتماعی است. امام (ره) میفرماید:



ادامه مطلب...


...

درباره وبلاگ

خادم الرضا کبوتر امام رضا
beheshte_samen@yahoo.com
آخرین مطالب
آرشیو
پیوند ها
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
کل بازدید : 210751
بازدید امروز :3
بازدید دیروز : 21
تعداد کل پست ها : 57
لوگو دوستان
حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
یه دختره تنها
حاج احمد متوسلیان
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
طلوع مهر
رایة الهدی
امکانات جانبی

Eydad Productions